בשנים האחרונות ניכר כי תהליך הוצאת רישיון לטרקטורון הופך להיות מורכב יותר עבור אוכלוסיה של רוכבים צעירים עקב הניסיון המר שחוו רשויות החוק מול אותם רוכבים לא ממושמעים, שמעבר לעובדה כי הם מסכנים את עצמם, הם מסכנים את הסובבים אותם. בימינו, רשויות החוק מקפידות על נהלים מחמירים בהוצאת רישיון לטרקטורון. צעירים רבים חושבים פעמיים אם להוציא רישיון לטרקטורון בזמנים שרשויות החוק מקפידות על פרט קטן ומחמירות בקנסות ובעונשים נגד רוכבים פורעים ולא ממושמעים.
למרבה הצער בשנתיים האחרונות הסטטיסטיקה של תאונות טרקטורונים רבות שמסתיימות במוות גוברת. הכלי המסוכן, הפך בשנים האחרונות להיות אחד מכלי הרכב הפופולאריים ביותר לאזורים פתוחים ושטח.
טרקטורון כי כלי רכב שמבחינת ניידות ועבירות בתנאי שטח קשים, מדבר, בוץ והרים עולה פי כמה מונים על רכבים אחרים. בעקבות היכולות הטובות שלו בתנאי שטח קשים, הפכו אותו למבוקש בעיקר עבור שירותי הביטחון וההצלה וברשות הגנים והטבע.
לדאבוננו ישנו פלח גדול מן אוכלוסיית הרוכבים על טרקטורון, שאינם משתייכים לכוחות ההצלה או חקלאות ותעשייה. שהוא הבעייתי ביותר. אותם רוכבים שעושים זאת עבור הרגשת האדרנלין והספורט. רוכבים אלו נכללים לרוב, כנהגים צעירים חסרי ניסיון ואחריות, בכל הקשור ברכיבה על טרקטורון. רוכבים אלו לא פעם, מצאו את מותם לאחר התהפכות או גרוע מכך, נהפכו לצמחים.
בעקבות התמורות והנהלים הנוקשים שקמו, כנגד פלח הרוכבים הבעייתי שמסכן את הסביבה כעולה כי בתי ספר מקצועיים להוצאת רישיון לטרקטורון ומלגזה שלרוב נכללים באותה קטגוריה מקשיחים גם הם את תנאי הלימוד ודורשים יותר מקצועיות מהנהגים לעתיד. רבים מהם החלו להקפיד על הנהלים החדשים, בכל הקשור בלימוד תיאוריה נרחבת גם עבור נהגי טרקטורונים, דבר שלא היה מוקפד בבתי ספר מסוג זה.
כל הנהלים על רכבים מקצועיים לעבודות חקלאות ותעשייה הוחמרו בעקבות ריבוי תאונות. עבודה בגובה כיום, היא נושא כמעט בלתי נפרד בכל הקשור בלימודי נהיגה מקצועית. עבודה בגובה משמעותה, עבודה על מלגזות או מנופים עם סל מעל שני מטר מגובה הקרקע, כאלו שנמצאים רבות בשימוש חברת חשמל ובזק. נהלי קבלת רישיון לעבודה בגובה, הפכו גם הם להיות נוקשים ומחמירים בעקבות ריבוי תאונות בשנים האחרונות של נפילות מסלים וקריסות של מנופים קלים. נהלי עבודה בגובה חלים גם על האוכלוסייה המוציאה רישיון מלגזה. כידוע מלגזות רבות עם מנוף הרמה גבוהה נכנסות לקטגוריה של עבודה בגובה ולכן בנוסף להוצאת רישיון למלגזה יש לקבל רישיון נוסף של עבודה בגובה. מי שלא מוציא כזה רישיון יכול לעבוד על מלגזות קטנות בלבד וכידוע הכסף הגדול והרווח האמיתי הוא ככל שהכלי יותר גדול ותפעולו מצריך יותר אחריות, כך המשכורת בהתאם.
הוצאות של רישיונות נהיגה מקצועיים, בארץ הופכות להיות מסורבלות וקשות יותר מפעם. על פניו ניכר כי המערכת באה להרים קשיים רק מתוך הכוונה להבטיח את הבטיחות של הסביבה. החשש מן התופעה של בתי ספר לנהיגה שינסו לעקוף את החוקים ולספק רישיונות שלא עומדים בכל התקנים מעמידה סימן שאלה גדול באשר להיערכותם של בתי הספר שכן הולכים לקבל על עצמם את מרות החוק ולהתאים את עצמם לתקנות החדשות.